· 

Meditatie voor een kalm hart


Een moment voor jezelf


Onze yogalerares biedt ons een paar oefeningen aan die je zelf thuis of op het werk kan doen.

 

Doe deze mediatie als je van streek bent door iets wat gebeurt op jouw werk of wanneer je je angstig voelt.

Deze mediatie is fantastisch als je nog niet veel meditatie-ervaring hebt. Omdat ze je longen in conditie brengt en je leert om bewust te worden van je ademhaling. 

 

Ga ontspannen in meditatiehouding zitten en ontspan je schouders. Sluit je ogen 

Leg je linkerhand plat in het midden van je borst. 

De vingers wijzen naar beneden en zijn parallel met de grond. Je rechterhand is in Gyan Mudra.

Daarvoor maak je cirkel met je wijsvinger en je duim. De andere vingers zijn gestrekt. 

Breng je hand omhoog alsof je een eed wilt afleggen, je elleboog rust ontspannen tegen de zijkant van je lichaam met de onderarm loodrecht ten opzichte van de grond. 

Adem diep in en houd je adem vast zolang het mogelijk is, adem dan langzaam volledig uit en hou je adem zo lang mogelijk uit.  Probeer niets te forceren.

 

Doe deze meditatie 3-11-31 min.

 

De komende dagen komen er nog ... 

 

Stay connect !

Write a comment

Comments: 0